Жемчужины Украины
Харьковская область Харьков Харьков авиационный |
На цій сторінці використані світлини узяті з відкритих ресурсів "інтернету" (Wikipedia, Wikimamia, тощо...) |
Харківське державне авіаційне виробниче підприємство Харківський авіаційний завод вул. Сумська, 134 |
ХАЗ-30 - надлегкий двомісний спортивно-навчальний літак останьої розробки та виробництва ХАЗ (2012р.) |
декомунізована прохідна Харківського авіаційного заводу
вул. Сумська, 134 |
> |
Музей авіаційної техніки виробництва ХАЗ територія авіазаводу |
![]() |
стела з переліком літаків ХАЗ |
пам'ятна медаль ХАПО (від К-2 до АН-72) |
аеропорт "Сокольники" (1930-ті роки) |
складання літака К-1 | складання літака И-Z |
Це був час (1930-ті роки), коли "літаючий Держпром" ("К-7") Костянтина Калініна був єдиним реальним конкурентом восьмідвигунному "АНТ-20" Андрія Туполева. |
Для будівництва К-7 ХАЗ був явно замалий і Калініна призначили (1934р.) головним конструктором нового Воронезького авіаційного заводу №18. З появою форсованого мотора М-34ФРН потужністю 1250к.с. льотні характеристики К-7 віявилися кращими ніж у АНТ-20 і, також, К-7 міг перевозити 64 пасажира в спальних каютах, в той час як АНТ-20 вміщував лише 60 осіб на сидячих місцях. |
![]() |
1947-1949р. тут виготовили 406 поршневих літаків Як-18, |
![]() |
1950-1954р. підприємство випустило 517 одиниць реактивних навчально-бойових літаків МіГ-15УТІ. | МіГ-15УТІ на місці загибелі першого космонавта Юрія Гагаріна |
![]() |
Харківський авіазавод виявився замалим для повного віготовлення нового пасажирського літака Ту-104. ХАЗ виготовляв фюзеляж і центроплан та здійснював остаточне складання літака, а консолі крила і хвостове оперення поставлялися із казанського заводу №22. Всього було виготовлено 55 літаків. |
![]() |
Окрім фюзеляжу для Ту-124 на ХАЗі довелось також налагодити виготовлення крила й оперення. Усього різних модифікацій літака Ту-124 було випущено 165 екземплярів. |
Глибокою модернізацією Ту-124 став літак Ту-124А, знаний в історії авіації як Ту-134 |
![]() |
Серійне виробництво літака започатковане на заводі № 135 у 1965р. стало основним для Харківського авіазаводу на два десятиліття. У Харкові збудували 852 літаки Ту-134. |
> |
Безпілотний літак-розвідник Ту-141 (основна складова частина комплексу оперативно-тактичної розвідки ВР-2 "Стриж") віроблявся на ХАЗі протягом 1977-1991р. | стратегічна крилата ракета авіаційного базування Х-55, що призначена для озброєння стратегічних бомбардувальників Ту-95МС і Ту-160, вироблялась на ХАЗі у 1980-1987р. |
![]() |
Відсутність перспективної туполєвської машини для виробництва на ХАВО призвела до освоення з 1983р. випуску легкого військово-транспортного літака Ан-72 ОКБ Олега Антонова. Загалом ХАВО випустило 123 літаки Ан-72 |
![]() |
Із середини 1980-х основною продукцією ХАЗу є літаки, розроблені в АНТК ім. О. К. Антонова. Підприємство після серійного випуску легкого транспортного Ан-72 і його модифікацій, на початку 90-х років XXст. перейшло на виробництво Ан-74 |
починаючи з 1999р., ХАЗ серійно виготовляє регіональний турбогвинтовий Ан-140. |
регіональний 50-місний турбогвинтовий Ан-140 модифікації 100, є найсучаснішим літаком у своїй категорії За підтримки авіазаводу Україна побудувала в Ірані (Ісфаган) авиабудивнийй завод ХЕСА, де збирають українско-іранский літак Ир-Ан-140. |
![]() |
унікальний Ан-74Т-200А єдиний у світі серійно вироблений турбореактивний легкий транспортний літак |
З модифікацією Ан-74ТК-300 VIP харківський авіазавод прагне закріпитися у верхньому сегменті престижної ринкової ніші середньофюзеляжних адміністративних літаків. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ХАЗ на Wikimapia |
Copyright © Gennadiy Moysenko 2018 |